Livet.

Tänk på saken, hur mycket vi bara slösar bort. I Sverige måste man högutbilda sig för att bli något, dom vill att man ska vara bra utbildad men ändå så måste man betala mer och mer skatt desto mer man tjänar. Jag vet att det finns någon baktanke med det, det måste det. Desto mer vi utbildar oss desto mer har vi möjlighet till att tjäna i pengarform, desto mer vi tjänar desto mer pengar får staten osv. Vi måste gå i skolan i minst 15 år för att ens bli något. Hur sjukt är inte det..
Jag tänker hur mycket vi missar, av världen. Vad är det vi tar vara på och inte. Tänk vad världen ha att erbjuda. Alla möjligheter som man än kan tänka sig. Jag är förvånad att det är så få människor som bryter mot normen att vara en vanlig svensk. Att så få människor inte bara lever livet. Nejnej, här ska man jobba på en riktigt skitkommun och få en lön som en gatusopare, så ska man tydligen klaga på det, man klagar varje dag på hur dåligt jobbet är, hur dåligt det är, hur dålig ens chef är och hur dålig lön man har. Fuck det säger jag, världen erbjuder sååå mycket mer, man måste bara komma ut från normaliseringen och förstå vad världen har att erbjuda. Den har alla möjligheter i hela världen. Så det jag ville komma fram till med den här långa och ointressanta texten var de att jag blir irriterad på folk som klagar hela tiden på sitt jobb och inte tar vara på livet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0