iskalla ikea-land.

ibland brukar jag lägga mig i sängen, släcka alla lampor, sätta i lurarna och dagdrömma om en bättre plats, ett paradis, bortom alla grymheter, bortom alla måsten.
jag är på en paradis-ö, alla mina nära och kära är runt omkring mig och alla är glada, solen värmer hela kroppen, det börjar bli kväll, en förbryllande ömsesidig värld, där allt kretsar kring solidaritet. inga måsten, alla gör allt för att alla ska må bra. det är varmt och kvällen är ung.
sen vaknar jag, kollar ut på detta iskalla hemska ikea-land. där måsten hör till vardagen.
vad gör vi egentligen med våra dyrbara liv? visst är Sverige något speciellt och vackert. men, bortom det vackra finns en lång rad med olika MEN..
skulle jag bestämma skulle ingen behöva bo i sverige, ekonomin är stabil men här ligger problemet i pepparkakor och chokladbollar..
Sverige ligger på 3:dje plats i världen att begå flest självmord. det förstår jag. 7-8 av 12 månader är bara skit, verkligen SKIT. vi sover bort 1/3 av livet och jobbar den andra 1/3... vad gör vi med den sista tredjedelen?
när jag blir stor ska jag flytta till USA. bli modell, jobba med naglar, bli bartender och skaffa barn. avslutar med två bilder.

over and out, stay cool


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0