words.

Du och jag tittar nog i olika speglar 
för jag kan inte se vad du menar
Annars måste dina speglar va skeva
för smala ting verkar bli breda

Ljusen är tända                          Ibland vill jag bara packa och dra
för dom som har lämnat             lämna knaset som vi tacklar var jag
vår plats, så snabbt.

Varit vilse Jag har gått för långt
jag har fammlat i mörker      kan inte sluta gå
men i dig såg jag ljudet              hjärtat sitter utanpå
.                                               slår inte som det brukar slå

I ett ensamt rum
en sekund blir tusen år
för ljus att nå
så djupa sår                                         

.                           Orden fastnar halvvägs
.                          jag vet inte hur jag bär mig åt...


...samma gammla visa

men vet inte vad det är
förlåt.


Hon gick vilse i skogen igår
Du hittade ingenting idag
Ingen kommer ihåg något imorgon
Och dagen efter det
Viskar hon i ditt öra precis vad du vill höra


Vägarna var våta av regnet
Det trummade mot fönstret
Jag tittade ut och undrade
Om du också märkt melodin..

Ljuset sköljde över dig den morgonen
Och du såg så sårbar ut där du låg, helt i drömmarnas land
Jag undrade vad du drömde



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0